פרסום ראשון: מחדל חמור בנתב"ג - נוסעת ביצעה צ'ק אין לטיסה לברצלונה ונחתה ברומא
לא יאומן: נוסעת חברת התעופה Blue Bird חשבה שהיא עלתה על טיסה מנתב"ג לברצלונה, אך נחתה ברומא. מה קרה למזוודה, איך זה קרה, ומה אומרים בנתב"ג? בנה של הנוסעת : "היא עלתה על המטוס כשהבורדינג החל, ולהפתעתה נחתה ברומא". חברת התעופה: "נחדד את הנהלים"

על מחדל כזה לא שמעתם בשנים האחרונות בנתב"ג.
ל-PassportNews נודע כי הבוקר (25.3.25) נוסעת שאמורה הייתה לטוס עם חברת Blue Bird מנתב"ג לנמל התעופה El Prat בברצלונה, עלתה לטיסה הלא נכונה ונחתה בנמל התעופה לאונרדו דה וינצ'י-פיוּמיצ'ינוֹ שברומא.
כרטיס העלייה למטוס בו השתמשה הנוסעת, כאשר היא יודעת שהיא טסה לברצלונה, פתח את שער העלייה למטוס לטיסה לרומא, של אותה חברת תעופה, בשעה סמוכה - הטיסה לברצלונה יצאה ב-11:25, בזמן שהטיסה לרומא יצא ב-11:15.
בנוסף לכך, ל-PassportNews נודע כי מזוודתה של הנוסעת נשארה בישראל ולא הגיעה לא לרומא ולא לברצלונה.
בנה של הנוסעת סיפר הערב ל-PassportNews: "הזמנו את כרטיס הטיסה לאמא שלי מתל אביב לברצלונה. עשיתי לה בעצמי את הצ'ק אין אתמול בערב. ראיתי בוודאות שהטיסה היא לברצלונה. שלחתי לה את הבורדינג פס. היא הגיעה לשדה בזמן הנדרש. בדלפק הצ'ק אין נתנו לה את שער היציאה 1E. היא עלתה למטוס כשהכריזו שהבורדיג החל - ולהפתעתה נחתה ברומא".
כעת, נשאלת השאלה - כיצד כרטיס עלייה למטוס (בורדינג פס) יכול לפתוח שערים של טיסות אחרות, שאינן היעד אליו אתם אמורים להגיע, והאם מקרים דומים כבר קרו בעבר שכן מדובר במחדל חמור במיוחד, גם אם הנוסעים עברו בידוק ביטחוני.
לסיום, המלצה לכם הנוסעים: בדקו, ולא משנה מהיכן ולאן אתם טסים, לפני שמגיעים לגייט (שער העלייה למטוס) - שאתם אכן עולים לטיסה הנכונה. חסכו לעצמכם סיכונים ועוגמת נפש.
מחברת התעופה Blue Bird נמסר: "מדובר תקלת אנוש שאינה שלנו, אלא של חברת שירותי הקרקע. אנחנו מתחקרים מולם את האירוע ונחדד את הנהלים בכדי שמקרה זה לא יישנה".
מרשות שדות התעופה נמסר: "זיהוי הנוסעים השגוי של חברת התעופה ייבדק".
מחברת שירותי הקרקע QAS נמסר: "אנו מקפידים על נהלים ברורים וקשיחים. על רקע האירוע החריג, נבצע בירור מעמיק ומקיף כדי להבין את נסיבות המקרה ולהבטיח שלא יישנה מקרה דומה בעתיד".